Keksi bisnesidea

Bisnesidean keksiminen vaatii luovuutta ja ilmiöiden tarkkailua. Monet ajan hermoilla olevat bisnesalan innovaattorit ovat askeleen edellä tätä päivää. Maailma muuttuu nopeasti, joten uusien tuulien haisteleminen on tärkeää alalla kuin alalla.

Uutta ideaa kehiteltäessä on tärkeää miettiä sen käyttötarkoitusta. Millaisia asioita ihmiset arvostavat arjessaan, millaisia helpotuksia he kaipaavat? Kodin viihteen ja rentoutumisen saralta voi kehitellä lukuisia uusia ilmiöitä, jotka jalostuvat lopulta yhdeksi luovaksi ratkaisuksi. Kiireisen arjen keskellä moni kaipaa helpotuksia, innovaatioita, joiden avulla kiire vähenee ja joku pulmallinen arjen askare nopeutuu.

Kuluttajat ovat myös erittäin hintatietoisia ja jos jokin palvelu tuntuu kohtuuttoman kalliilta, on hyvä miettiä olisiko sen tarjoaminen mahdollista edullisemmin vaihtoehtoisia väyliä pitkin. Nykyisin moni vuokraa tuotteen tai tavaran, joka ennen hankittiin itse, liian tavaran ja lyhytaikaisten käyttöesineiden ostaminen itselle ei aina ole järkevää.

Kaikkea ei tietenkään tarvitse aina keksiä alusta asti itse. Jo olemassa olevia ideoita voi jalostaa paremmiksi ja niille voi keksiä uudenlaisia jakelukanavia ja -muotoja. Omat taidot ja kyvyt on hyvä ruotia läpi, omalta alalta voi löytyä paljon kehiteltävää. Kun on jo ammattilainen alalla, on helpompi löytää yhteistyökumppaneita. Ideoiden suhteen kannattaa tarkastella asioita, joiden kehitys on viime vuosina pysähtynyt. Monesti näiltä aloilta löytyy kohteita, jotka kaipaavat päivitystä. Itse asiakkaiden kanssa keskustelu kantaa usein hedelmää, kysyhän millaisia toiveita heillä on tuotekehittelyn suhteen?