Promo-tuotteella tarkoitetaan sellaista esinettä, jonka avulla yritys lisää omaa näkyvyyttään. Usein promo-tuote on yrityslahja, esimerkiksi kynä, johon on painettu firman logo. Mutta promo-tuotteet voivat olla myös maksullisia, ja joskus huomattavan kalliitakin.Esimerkiksi jonkin artistin T-paita tai vaikka Hard Rock Cafe-tuotteet voivat olla varsin arvokkaita. Yrityslahja on kuitenkin merkittävin tapa promotoida omaa firmaa asiakkaalle (joka nykyiselle tai mahdollisesti tulevalle asiakkaalle), se on ensinnäkin kiitos asiakassuhteesta, mutta samalla myös firman imagon nostaja ja eräänlainen muistutus asiakkaan suuntaan omasta olemassaolosta. Ja tietysti promo-tuotteita jaetaan myös firman omalle henkilökunnallekin.Minkälainen on sitten hyvä promo-tuote? Parhaimmillaan se on jokin hyödyllinen käyttöesine tai vaate. Aika hyvä ja lähes aina tarpeellinen lahja on esimerkiksi USB-muistikortti. Niitä on harvoin liikaa ja nykyään lähes kaikki käyttävät tietokonetta, joko työssään tai ainakin yksityisesti. Monesti promo-tuotteet ovat varsin haluttuja esineitä, koska vastaavia ei kovin helposti löydy tavaratalojen valikoimasta. Usein yrityslahjat tulevat sellaisilta valmistajilta, joiden tuotteita ei löydy muualta. Promo-tuotteeksi tämä esine muuttuu siinä vaiheessa kun siihen painetaan yrityksen logo. Usein vaatteissa logo voidaan painaa sellaiseen paikkaan, jossa se ei korostu liikaa. Pienemmissä tuotteissa, kuten kynissä ja usb-muisteissa logo sen sijaan on usein varsin näkyvästi esillä.Yksi promo-tuotteiden myyntiin erikoistunut www-kauppa on Axon Profil, joka on alansa markkinajohtaja Suomessa. Axon Profilin sivulta saa hyvän käsityksen heidän tuotteistaan, joiden valikoima on hyvin laaja ja hinnoittelu on huomattavan edullinen. Esimerkiksi erilaisia USB-muisteja löytyy suuri valikoima erilaisiin tarpeisiin. Muistia niissä on parhaimmillaan jopa 16 Gigaa. Myös perinteisiä kuulakärkikyniä, makeisia, vaatteita ja käyttötavaroita on runsas valikoima.Promo-tuotteita tilataan usein suuria määriä, sillä onhan ne tarkoitettu jaettavaksi lahjaksi. Usein pienin tilauserä on 50 kpl, mutta käytännössä tilattavat määrät ovat usein paljon suurempiakin. Promo-tuotehan on eräänlainen kehittyneempi versio perinteisestä käyntikortista. Firman yhteystiedot saattavat pysyä kuitenkin paremmin tallessa, jos ne on painettu jonkin kätevän pienen esineen pintaan.